Azkenaldian
@theklanEH-rekin izandako eztabaidaren harira, eta twitter-en mugak
eztabaidarako batere laguntzen ez dutenez blogean erantzutea pentsatu dut.
Eztabaida,
@igalfarsoro erabiltzaileak Pako Aristiri Berrian 2012-08-04an egin
elkarrizketaren harira esandakoekin hasi zen.
Besteak beste,
honakoak esan zituen Aristiri buruz:
·
“indibidualista, inolako disziplinarik bakoa,
kapritsosoa, izan ere, etsaiez bera konfunditzen baita”
·
“Koiuntura 1ez baliatzen geala baina bestela ez
geala independentistak. Hori #puritanismoa
da”
·
“Pako Aristirena boluntarismo indibidualista
kapritxoso hutsa da!”
·
“ta zein da ba literati norbanako honen
estrategia boluntarismo kapritsosoa ez bada ta bidenabar barrabilak ukitzea?”
@theklanEH-ak ere
lagundu zuen sua pizten:
·
“aristiren
egolatria kritikatzea politika da, ez iraina“
·
“subkonszienteak
engainatu dio: "nirekin kontraesana duenak ez du nire gustoko
estrategiarik" esan nahi zuen“
·
“ezin
da independentzia lortu hegemonia politiko gabe. Aristiri horrek 5“
Azken txio horri
honakoa erantzun nion: “Eta hegemonia politikoa nola neurtzen da? Etsaiak
antolatu hauteskundeen bitartez adibidez, ezta?“
Eta "besteak beste"
baietz erantzun zidanez @igalfarsorok, ia Zizek filosofoak abstentzioaren
gainean duen ikuspegiaz zer pentsatzen zuen galdetu nion. Erantzuna, honakoa:
“Zizek
abstenzioaren alde non, Grezian? EHko 'egoera'n (Badiou) abstenzioa (autonomoak,
orreaga) aldarri natzisoa da“ (sic.)
'Egoera'z hitz
egiten zuenez, ETAk bere garaian egin zuen abstentziorako dei bat gogorarazi
nion, 'egoera' aldatu egin al zen galdetzeko: "ETAk ere abstentzioa aldarrikatu
zuen kartzeletan preso bakar bat zegoen bitartean. 'Egoera' aldatu egin al da?)"
Eta ondoren
etorri da polemika hau guztia, @theklanEH-k ez baitu nonbait jarrera
abstentzionista haren berri. Zita bat eskatu zidan, eta momentu hartan
mugikorretik ari nintzenez zera esan nion: “Barka, saiatu naiz estekaren bat
topatzen baina mugikorretik ez dut lortu. Dena dela ez da sekretu bat. Errez
topatuko duzu.”
Egia da ondoren saiatu naizela eta fidagarritasun minimoko
estekarik ez dudala topatu. Baina ez dut uste gure herriaren politikaz zerbait
dakien inor ausartuko denik ETA(m) 1977ko hauteskundetan boikotaren alde posizionatu
zenik zalantzan jartzera...
Bere erantzuna orduan hau izan zen:
Ezagutzen al duzu
erloju geldiaren paradoxa? Egunean birritan ematen du ordu zehatza.
ETAk uneko
irakurketak aldatzen ditu, bere zein kanpo faktoreak aldatzen direlako, alde
zein kontra.
Baina zuri
bakarrik zure iritziarekin bat etor zitekeen bat zitatzen duzu, falaziak sortuz.
Ze nik aurkitu
ahal dizkizut 20 komunikatu botoa eskatzen HB edo beste batentzat logika horri
jarraiki.
Falazia akusazioa
erabat faltsua izanik, azken esaldiari heldu nion, jakitun izanik ez daudela 20
komunikatu botoa eskatzen, askoz gutxiago baizik. Garrantzia gehiegirik gabeko
txorakeria, baina tira, gehiegitxo hitz egin zuela adierazteko bota nion
erronka:
“20 komunikatuak
lortuz gero kontua ixten dut eta bestela zuk ixten duzu, ba?“
Eta hark erantzun: “lasai, etxera bueltan!”
Etxera bueltan etxekolanak zeuzkala gogorarazi eta hasi da
bila @theklaneh, baina noski, ezin topatu 20 komunikatu. Umemoko bat naizela
ondorioztatzen du apustua galdu duela esaten diodalako. Marka da gero!
Baina apustuak apustu, garrantziarik gabeko txorakeri bat
baino ez dena albo batera utzita, eztabaida horretan bota dizkidan zenbait
argumenturi erantzun nahi nioke, horiek bai oso garrantzitsuak direla uste
dudalako. Hemendik aurrekoa beraz, zuretzat da batez ere @theklanEH. Twitter-etik
kopiatutako txioak jarriko ditut jarraian, beltzez zureak eta gorriz nireak, eta
komentario berriak urdinez (zenbait txio ez ditut kopiatu uste dudalako ez
dutela ezer aportatzen eztabaidara, baina batenbat garrantzitsua dela baderitzozu
esan eta jarriko dugu).
Zuk oraindik zor didazu zure argudioa, hau
da, 1977ko irakurketa batean oinarritzen duzu zure irakurketa osoa? Bikaina zara! Oraindik ez zen ezta
Herri Batasuna existitzen! Eta zertarako sortu zen ba Herri Batasuna? Analista
bikaina zara ba!
Nik ez dut apustua galdu, demostratu dizut denborarekin
aurkitu ahal ditudala hauteskunde GUZTIETAN bozka eskatu duela horretarako
ezker abertzalearen aukera elektoral bat dagoen bakoitzean. Zure argudioak
1977ra garamatza, HB gabe, Xibertan. Eta horrela egon diren hauteskunde
guztietan... baina noski, zuk arrazoia duzu, 1977an irakurketa egokia egin
zelako, gero ez.
(Nik)
1977an abstentziorako zeuden argudio guztiek balio dute egun. Nire ustez noski. Zure ustez ez antza. Bale. Ez gaude ados.
Ondo. Konbentzitu nazazu, zer lorpen ekarri dizkigu herri gisa etsaiaren
hauteskundeetan parte hartzeak azken 35 urtetan?
Zure ustez eta (ia) bakarrik zure ustez. Bestela KASek
ez zuen bultzatuko HBren sorrera 1978an, ezta?
Bai, hortan arrazoi
duzu, askoz gehiago zarete hauteskundetan parte hartzearen aldekoak,
begibistakoa da. Eta bai, logikoa da ETAk HBrentzat eskatzea botoa harrez gero.
Ze 1977an urte horretan amnistia emateko argudioak
ziren. Presio bide bat. Ez irakurketa global betiereko bat. Irakurketa global betierekoak erlijioek egiten dituzte,
ez politikoek. Eta gutxiago marxistek. Eta zuk erabili zenuen
"ETA" argudioa, nolabaiteko "autoritate argudio" gisa.
Autoritate argudio hori desmontatu dizut. 1977an zegoen egoera politiko-soziala
eta oraingoa berdinak direla uste baduzu, arazo bat duzu. 1977an oraindik uste
zen militarki irabazi ahal zela, Hego Ameriketako ereduak jarraiki. Analisia,
hor ere, kale.
“Autoritate argudio”-arena ez
dakit nondik ateratzen duzun. Bestean ados, gutxi gorabehera. Irakurketa
betierekoak ez dira politiko onen ezaugarri. Ni ere ez naiz batere dogmatikoa,
ez nabil etsaiaren hauteskundetan parte hartzearen aurka printzipio mugiezin
bat bilakatu nahian, hori ere eztabaidagarria dela uste dut. Bai,
eztabaidagarria, bai. Kasu honetan,
jarrera dogmatikoa eta irakurketa betierekoa dutenak beste batzuk dira, “artaburu”
bezala izendatzen gaituztenak bozkatzera ez joate hutsagatik. Eztabaida
dezagun, noiz, nola eta zein baldintzatan izan daitekeen komenigarri aurkeztea
etsaiaren hauteskundeetara eta noiz ez. Hau da, jar dezagun estrategia bat
martxan independentizaren alde eta estrategia horren baitan, taktikoki ikusiko
dugu noiz izan daitekeen komenigarri parte hartzea eta noiz ez.
Azken 35 urtetan eztabaida hori
ez da eman, uste dut jarrera dogmatikoa eta irakurketa betierekoa beste batzuen
ondare dela. Eta arren ez jarri adibidetzat Españako parlamenturako zenbait
hauteskundetan abstentziora deitu izana, bozka “ilegalak” zirenean ere
bozkatzera deitu zuten eta! Nik ez dakit zer gehiago behar duten gauzak
birplanteatzeko!
Momentuko aldarrikapen batetik jaiotzen zen irakurketa:
amnistiaren gaiak garrantzia zuen. Hordagoa zen, ez printzipioa. Lorpenak
neurtzea ikuspegi historiko batetik egiten da. Helburuak lortzeko aukera
handiagoa da orain, 1977an baino.
Hortan bai ezin dudala ados
egon. 35 urte beranduago independentzia hurbilago dago? Hori benetan esaten
duzu? Ezin dut sinestu.
Eta noski, hegemonia kontzeptua ez baduzu ulertzen,
orduan ezin dizut ezer azaldu, ez duzulako ulertuko.
Hegemonia politikoa, zenbaitek
ulertzen duten eran ez dut ulertzen, ez. Ze hegemonia klase da hori, beste batzuek
erabakitzen dutela noiz neurtu, ze baldintzatan, zein zensorekin eta ze
lurraldetan neurtu? Agian hori zen ilegalak
zirenean ere boto nuloa eskatzeko argudioa ez? Etsaiaren hauteskundeak baino ez
dituztela euren indarrak neurtzeko eta ezinbestean hartu behar dutela parte.
Oso tristea.
1977tik egondako aldaketek Espainia "herrialde
demokratikoen" orbitan kokatu dute. Joko horretan jokatu behar da. Lehen
ez. Hau da, 1977an politiko bat
hiltzea Espainian ondo ikusia zegoen Europan. Gaur egun ez.
1977an politiko bat hiltzea
Espainian ondo ikusia zegoela Europan askotxo esatea dela uste dut, baina
aurreko esaldiak du garrantzia hemen. Nork kokatu du Espainia “herrialde
demokratikoen” artean? Ez al diegu guk eskertu ezinezko laguntza eman label demokratiko hori
eskuratzen? Milaka euskaldun hil, bahitu eta bortxatu zituen erregimen bat,
goizetik gauera demokraziara igaro zela irentsi al genuen? Inork ordaindu ez dituen gizateriaren aurkako krimenik
ankerrenak barkatu eta ahaztu egin al genituen? Nahikoa zen esatea hemen ez
zegoela demokraziarik, ez genuela Españaren gauetik goizerako demokratizazio
milagrosoan sinisten, eta ez genuela euren sistema lejitimatuko esatea. Baina
ez, GUK LEJITIMATU GENITUEN nazioartean, neurri haundi batean euren sistema
onartu genuelako hauteskundeetan parte hartuz. Nazioartean inork ez zuen orduan
aintzat hartuko Españaren demokratizazioa euskaldunek boikota egin izan bagenio
lehenengo frankismotik bigarren frankismora igarotzeko prozesu hari. Baina
ikusi baino ez dugu zer egin genuen eta zer dugun ordainetan. Egunen batean
konturatuko ote gara zein hankasartze larria egin genuen garai hartan!
Horregatik aldatzen dira metodoak, irakurketak... baina
ez helburuak. Estrategia eta taktikaren arteko ezberdintasuna dago. Eta zein zen estrategia lehen? Zein da orain?
Hegemoniara bidean eremu guztietan irabazi behar da:
kalean, kulturan, hezkuntzan, kirolan... baita etsaiak jarritako eremuetan
Etsaiak jarritako eremuak ez daude
hegemonia galtzeko jarriak, alderantziz baizik! Inork ez dizkio bere bideari
trabak jartzen. Inork derrigortu gabe, Frankok eta bere aholkulariek hala nahi
zutelako diseinatu sistema honen bidez inoiz hegemonia politikoa lortuko dugula
sinistea, politika zer den tutik ez ulertzea da. Etsaiak jartzen dituenean
joku-arau guztiak oso zaila da ezer irabaztea, eta hori gutxi balitz inoiz
galtzeko arriskurik ikusiko balute, orduan arauak aldatzen dituzte eta kitto. Uste
dut arau aldatzearen kasu honen azken adibidea aipatzea soberan dagoela, ez? Badakizu
zertaz ari naizen...
Ildo horretan ez dut uste udal hauteskundeak etsaiak
jarritakoak direnik, noski. Badakit zu baietz, baina argudiatu beharko duzu
Argudiatu? Ez al da ebidentea? Nork konbokatzen
ditu hauteskunde horiek? Nork erabakitzen du zein maiztasunekin egin? Non
jasotzen da hauteskunde horietatik sortzen diren udalbatzen funtzioak zein
diren? Nork erabakitzen zein tresna kudeatu ahal izango dituzten udalbatza
horiek? Non zein izango diren finantzaketa iturriak eta mugak? Etab, etab. Argudiatzekotan
zuk argudiatu beharko zenuke kontrakoa.
Baina
berriro diot. Ni ez nago etsaiaren hauteskunde guztietan, eta baldintzarik
gabe, BETI abstenitzearen alde. Uler dezaket zenbait gauzatarako, zenbait
lekutan komenigarria izan daitekeela etsaiak uzten duen botere maila minimo
hori kudeatzea. BAINA ESTRATEGIA BATEN BAITAN. Zein da estrategia hori? Nire
ustez ez dago. Hegemonia politikoa lortzea
esango didazu, ez? Uste dut erantzun dizudala horren inguruan.
Gusto baduzu erantzun, hemen
edo beste edozein tokitan, gustura irakurriko nituzke eta zure argudioak. Ondo izan.
No comments:
Post a Comment